Udgivelser:

2012: Aqua Mortis - dødens vand

'Aqua mortis – dødens vand’ er en psykologisk og eksistentiel spændingsroman med et portræt af en både tænksom og handlekraftig kvinde. Sanne Berg lytter til andres sorg, mens hun slikker sine egne sår, og af og til må støtte sig til lige dele erotik og Bombay Sapphire gin, for at klare sig gennem nat og dag.

2009: Zehras Flugt, roman.

"Carsten Nagel har skrevet en hårrejsende realistisk roman (...) Som roman har Zehras flugt sammenhæng, er velskrevet, har indlevelseskraft og hovedpersonerne er troværdige. Håndværket er i orden. Der hvor Zehras flugt for alvor hæver sig ud over det gode og gængse, er som atypisk og skarpt indlæg i en debat, som længe har været dikteret af skygger og skræmmebilleder." Signe Lindskov Hansen i Information.

Læs meget mere om Zehras Flugt

1996: Lejerne, roman.

” - en sprudlende fortælling om retten til at leve og elske og dø på tværs af konventionerne. Carsten Nagel er rap i replikken, og der er både frihedstørst og kærlighedslængsel i hans viltre pen.” Preben B. Christensen i Aktuelt.
” – et skarpt signalement af den rastløse forvirring, der præger det 20. Århundredes fin de siecle. Som i det øvrige forfatterskab er hovedtemaet frihed. Men som noget nyt efterlyses også et behov for en retning og et mål i tilværelsen.” Bibliotekernes lektørudtalelse.

1992: Stuefugle i farver, noveller.

”Carsten Nagel skriver elegant, han kan faktisk balancere sine historier på knivsæggen mellem overdådig vellyst og gribende smerte.” Fyens Stiftstidende. ”En rigtig kunstner, der ved, at selv det mest flyvske opgør med ”normalitetsdesignet” må disciplineres sprogligt.” John Chr. Jørgensen i Politiken.

1991: Dødforelsket, bogudgave.

”Tragedien, som rammer Jimmy, sætter en lang række overvejelser i gang: Om kærlighed og sex, om ansvar og ensomhed, om samfundets diskrimination over for dem, der er anderledes, om liv og død.” Politiken.

1987: Dødforelsket, skuespil (opført i Aalborg og København).

”Sejren er hjemme (…) sprudlende og ofte gnistrende dialog.” Aktuelt.
”Dødforelsket er en stille, inderlig kærlighedshistorie i skyggen af AIDS (…) poetisk dramatik, som virker på teatrets egne præmisser.” John Christiansen i Jyllandsposten.

1987: Ikke et ord om AIDS, novellefilm.

”- handler om vores holdninger til bøsser og AIDS (…) fortæller ligefremt og utvetydigt (…) Godt at se et smukt kærlighedsforhold blandt bøsser.” B.T.

1986: Hunger, noveller.

”15 meget skønne noveller om børns og voksnes længsler for livet. Det er en bog, der virtuost og elegant beskriver facetter af vort liv, et bud på, hvad der kan være fylden hos den enkelte.” Peter Michaelsen i Roskilde Tidende.

1983: Hjertestrimler, roman.

”Det er en usædvanlig velskrevet bog. I det tredobbelte lys, som de tre brevskrivere sætter dramaet i, foldes tre stilmåder ud (…) Derved bliver denne bog om kærlighedens væsen og uvæsen en flersidet analyse, som læseren ikke nemt lægger fra sig. Samtidig er fortællingen sat i en række pragtfulde, barokke kulisser af sødt og vildt liv, der gør formen til noget i retning af eventyrets og lader temaet stå så meget desto friere frem.” Preben Meulengracht i Jyllandsposten.

1982: Knock-Out, roman.

“- en vellykket med original sprogsans skrevet og inderligt morsom roman. Med en originalitet og en sproglig fantasifuldhed, så man ind i mellem græder af grin (MED, ikke AF personerne), fanger Nagel et bredt spektrum af ironi, humor, livskraft, dødsforagt og overlevelsesevne, alt parret med en indre rankhed. Mere end en bøssebog er det en bog om at turde være sig selv som menneske.” Niels Jørgensen i Bibliotekernes lektørudtalelse.

1980: Æbleslottet, roman.

”Noget i Carsten Nagels talent er i slægt med Henry Millers: mild uskyld og uforfærdet livsappetit. Æbleslottet er spillevende og stimulerende, man har lov til at blive lidt høj under læsningen.” Bent Mohn i Politiken.

1979: Passionsfrugter & al slags vejr, roman.

”Hans roman er fantastisk spændende, jeg kan ikke glemme denne Carsten Nagel. Måske fordi han minder mig om en fransk digter, der vendte op og ned på mit univers, han hed Jean Genet. Foreløbig tør jeg slet ikke skrive, at han ligner, men indeni vover jeg at tænke det. Jean Genet er et verdensnavn.” Eva Bostrup Fischer i Jyllandsposten.

1978: Liv & Død, manus til spillefilm
(i samarbejde med Sven Wam og Petter Vennerød , premiere, Norge, 1980)

“- first-rate and far-reaching work.” New York Native.
”Life and Death putting Hollywood’s gay-gimmick movies to shame.” Datebook, USA.

1977: Nøgen, digte

”I den kønspolitiske debat har jeg ikke siden Poul Henningsen mødt så megen varme. Kærnen i alt, hvad han skriver, er, at det aldrig er for sent at elske.” Henrik Steen Møller i B.T.

1977: Mandens sidste nat, noveller, essays, digte.

”Nagel vil befri sig selv, andre bøsser og den heteroseksuelle mand (…) – bogen er skrevet ud fra stærk indignation og såvel smertelige som sødmefyldte oplevelser.” Hugo Hørlych Karlsen i Information.

1976: Som man(d) behager, noveller, essays digte.

”Han ved, hvad han vil, han vil i det mindste have en anden verden for ikke at rende rundt som en levende død.” Suzanne Brøgger i Politiken.

Bidrag i antologier:

2003: Når mænd elsker mænd og kvinder elsker kvinder, noveller
1998: Horisontale historier, noveller.
1993: Skud, noveller.
1991: Saft, noveller.
1990: Elsk lidt mere – sagde døden, noveller.
1978: Kærlighedens stjernetræ, digte.

Oversættelser:

2012: Zehras Flugt, Tyrkiet
1998: Schwerkraft, Schweiz, Tyskland.
1996: Sebastian/Nomads, engelsk udg. i Danmark.
1995: Croix Rouge, Holland.
1978: Mannens siste natt, Norge.